.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دریغ از توجه و عنایت مسئولین؛
جاده مرفهین ، جاده محرومین؟
مدتهاست پیمانکاران جاده سوادکوه فعالیت خود را بدلیل کمبود نقدینگی و فقدان اعتبار رها کردند ، حال چگونه اعتبار عظیم هزاران میلیارد تومانی بزرگراه تهران شمال به سادگی تامین و تخصیص می یابد جای تعجب و شگفتی است...

شمال نیوز:خبر افتتاح فاز چهارم جاده تهران شمال به همان اندازه که باعث رضایت پایتخت نشینان شده است موجب نگرانی و تعجب مردم مظلوم مرکز وجنوب مازندران بویژه شهرستانهای سوادکوه، قائمشهر گردیده چرا که در این خبر به وضوح تبعیض و بی عدالتی با گوشت و پوست قابل درک است.

سالیان متمادی است که مردم شریف و مستضعف مازندران در آرزوی تعریض و چهار بانده شدن جاده سوادکوه هستند تا از رهگذار آن برای رفت وآمد ایمن وآسوده از گزند حوادث جاده ای مصون بمانند. اما دریغ از توجه وعنایت مسئولین ، حتی کشته ها و زخمی های بی شمار این مسیر مهم و استراتژیک نتوانسته وجدان خفته برخی از دلتمردان و مسئولین را بیدار سازد چرا که متاسفانه نه خودشان و نه خانواده شان هیچگاه دچار سانحه یا تصادف نشده اند و یا اینکه در ترافیک کشنده و ملال آور این مسیر قرار نگرفته اند.

حقیقت آن است که وقتی خبر افتتاح جاده تهران شمال و امکانات و خدمات جاده ای این مسیر را شنیدیم دچار بهت و تعجب شده ایم چرا که جاده موصوف صرفاً برای مرفهین مرکز نشین احداث شده است تا سفر آنها را برای تفریح و ویلانشینی به کمترین زمان ممکن یعنی دو ساعت برساند و با اتومبیل های آنچنانی و وضعیت اسف بار فرهنگی در این بزرگراه جولان بدهند وبه ریش فقرا بخندند، در حالی که جاده سوادکوه متعلق به مظلومترین و نیاز مند ترین مردم خطه مازندران است تا بتوانند به امور کار و معیشتی خود برسند حتی ضرورت تعریض آن بیشتر و مهمتر از بزرگراه تهران شمال بوده است.

مدتهاست پیمانکاران جاده سوادکوه فعالیت خود را بدلیل کمبود نقدینگی و فقدان اعتبار رها کردند ، حال چگونه اعتبار عظیم هزاران میلیارد تومانی بزرگراه تهران شمال به سادگی تامین و تخصیص می یابد جای تعجب و شگفتی است البته مردم این تبعیض ها و بی خیالی مسئولین را هرگز به حساب نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهند گذاشت بلکه مسئولیت آن را متوجه سوء مدیریت وزارت راه وشهرسازی و لابی قدرتمند سرمایه سالاری و مرفهین بی درد می دانند.
و سخنی با مجلس شورای اسلامی بویژه نمایندگان استان مازندران که سکوت در برابر این تبعیض و بی حرمتی به مردم مظلوم مازندران شایسته نیست وباید با پیگیری و بررسی این اهمال و کوتاهی وزارت راه وشهرسازی با عوامل آن برخورد قانونی و مناسب گردد.

داود عزتی فعال رسانه ای مازندران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 اسفند 1391
بزرگراه مقدمه اي است براي كوچه پس كوچه ها
بهداد رحیمی 28 اسفند 1391
سلام .............کجا هستید نماینده های مردم شریف و ولایتمدار سوادکوه چه شد عمل به فیگور ها و وعده های آنچنانی در شهرها روستاها و کوچه پس کوچه های سوادکوه در زمان تبلیغات میخوام بدونم هنوز توی مسیر از ماشین های کلاستون پیاده شدید اصلا رد پای شما روی خاک این به اصطلاح بزرگراه مونده....................................
نا شناس 28 اسفند 1391
میگویند گذشت زمان خیلی چیزها را ثابت میکند و این را به گزاف نگفته اند . همین نمایندگان امروز از نمایندگان قبلی هی ایراد میگرفتند و حرفها میزدند ولی امروز میبینیم که پیشرفت کاری دوره قبل با الان اصلا قابل قیاس نیست . پیشرفت کاری آن زمان را نگاه کنید و الان راببینید .گرفتن بودجه کار هرکس نیست .در اکثر جاها کارها به صورت صددرصد خوابیده است و انگار و نه انگار که این شهرستان نماینده ای دارد .یادش بخیر (کجایی اکبری )
نا شناس 28 اسفند 1391
جاده روستاهای بالادست بخش کلیجانرستاق شهرستان ساری ( ولاغوز-پروریج آباد-نوکنده وآبکسر وپلسک) نابسامان است. روزی که برف بزندکه اصلاً تردد نمیشه نمود.

آقای بخشدار هم فقط دنبال کار سیاسی هست وگاهاً دنبال رایزنی برای تصدی فرمانداری ...
سوادکوهی 28 اسفند 1391
با سلام و عرض ارادت فراوان خدمت مردم شریف و اصیل سوادکوه
زمانیکه از گدوگ سرازیر می شوی رنج محرومیت این دیار را برچهره های مردم شریف و پاک می بینی.
شهرستان سوادکوه محروم است و مردمانی ساده و بی الایش
مدیران در سوادکوه بی تعصب هستند. اصلا مدیر نیستند فقط جهت کسب تجربه به این شهرستان می ایند. بدنبال سیاسی کاری هستند. عده ای هم تمایل به تفرقه سوادکوه دارند.
مدیرانی که هیچ تعصبی به سوادکوه ندارند و فقط سمت مدیریتی و اجرایی را پر می کنند.
اکثر تحصیلکرده های سوادکوه به دنبال اشتغال در شهرستانها و استانهای همجوار دنبال کارند.
سوادکوه محروم می ماند چون اراده ای در توسعه این منطقه وجود ندارد
ذغال سنگ البرز مرکزی قابلیت اشتغال 3000 نفر را به صورت مستقیم دارد
با وعده های پوچ و توخالی سه بار کلنگ احداث کارخانه کک سازی زده شد و همه در ان روز به خود می بالیدند و جزو عملکرد خود به حساب می اورند پس کو ان کارخانه و تجهیزات و قطعات .
یادم می اید که یکی از نمایندگان دوره قبل گفته بود که کارخانه ذوب اهن در منطقه سوادکوه احداث می شود.
داریم به سوادکوه و سوادکوهیان خیانت می کنیم.

خدایا ما را به راهی هدایت فرما که رضای تو در ان باشد.
نا شناس 28 اسفند 1391
تازه جاده سوادکوه که شاه راه کامیون ها و ترلی های سنگین هست که اگه درست نشه ماشین های سبک همش لا به لای این ماشین ها اسیرن و وایییییییییییییییی که چه چاله های فضایی داره که اگه نپایی ماشین در میره
جاهد 28 اسفند 1391
ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت محترم سایت وزین شمال نیوز خواستم در خصوص اظهار نظر عزیزی که گفند کجایی اکبری مطالبی را عرض کنم ..برادر خوبم مردم مظلوم و شریف حوزه انتخابیه دو بار تجربه حضور آقای اکبری را در مجلس دارند تجربه ی که در بهترین شرایط اقتصادی کشور بوده است زمانی که در تمامی کشور کارگاه سازندگی و اجرایی پروژه های عمرانی بوده است ومنایع مالی دولت خرج کارهای عمرانی میشد حوزه انتخابیه مان محروم از این این اعتبارات بوده و دوستان نماینده به دنبال جدا لهای سیاسی بودند و هر روز درگیر کشمکشهای که سودی برای این مردم صبور و بصیز نداشت و هیچ طرح عمرانی خصوصا در مجلس هشتم به ثمر ننشت .اگر نیم ناگهی به کا رهای انجام شده عمرانی در استانهای دیگر کشور در دوران مجلس هشتم داشته باشید اینگونه قضاوت نمی کردید و حسرت جناب آقای اکبری را نمی خوردید .برادر خوبم که فرمودید زمان خیلی از چیزها را مشخص میکند می دانید وهمه مردم عزیز و صبور واقفند که سال 91بدترین شرایط اقتصادی کشور بوده است و بودجه اقتصادی مازندران و کل کشور 18درصد اختصاص یا فته است و تما م طر حها وپروژها راکد و یا اینکه بصورت کج دار و مریض در حال اجرا هستند وما هم منکر این قضایا نیستیم .در سال مالی 91 از صددرصد اعتبارمصوب فقط 18 در صد محقق میشود آیا نمایندگان مقصرند یا دولت ویا شرایط اقتصادی کشور، اگر نمایندگان مقصرند پس آقای اکبری و همکار دیگرش در زمان صدارتشان درمجلس باید بیشتر از این نمایند گان دوره نهم پاسخگو باشند چون اعتبارات سالهای گذشته کامل تخصیص یافته بود آنقد ر میدانم بودجه سال آخر نمایندگی جناب آقای اکبری در مازندران آنقدر به وفور به مازنران سرازیر شد که جناب استاندار 113 میلیا رد ش را فقط به 3 شهرستان اختصاص داده بود که این دو نماینده حصوصا آقای اکبری فقط روزه سکوت گرفتند و لب به اعتراض نگشودند.برادر خوبم از پیشرفت کاری گفتید که با این دوره قابل قیاس نیست نمی دانم کدام پیشرفت را میگوید پل نیمه کاره ورهاشده تالار پشت را یا نساجی قائمشهر را میگوید یا 30 ماه از حقوق عقب مانده کارگران مظلوم نساجی که این 30 ما ه عقب ماندگی حقوق در زمان ایشان بوده است که به لطف پیگیر یهای نمایند گان مجلس نهم در حا ل پرداخت شدن است.حضرتعالی فقط وفقط یک مورد از کارهای انجام شده 8 سال اکبری و 4 سال ادیانی و 8ماه حضور نمایندگان فعلی را بین خود و خدایتان مقایسه کنید که آنان چه کردند و اینان چه کردند.برادر خوبم این پروژه چها ربانده سوادکوه قصه ی است که سر دراز دارد که 15 سال هست که در حال پیگیری و انجام است نه این 8 ماه حضور نمایند گان فعلی اما یک مطلب را باید متذ کر شوم که جا دهای سوادکوه قتلگاه مردم و بیشتر جوانان این دیار است نمایندگان مجلس هشتم خصوصا جناب ادیانی به جای پیگیری جاده چها ر بانده سوادکوه بیشتر پیگیر احداث جاده فیروزکوه به آلاشت بودند و اعتبار های زیادی به این پروژه اختصاص یافت ای کاش به جای هزینه های مطالعاتی برای این پروژه غیر ضرور این اعتبارات درروژه چهار بانده هزینه میشد تا مردم طمع شیرین خدمات نظام را در این خصوص لمس می کردند ....در پایان سال خوشی را برای مردم صبور دیارمان آرزو می کنم.
نا شناس 29 اسفند 1391
مقایسه جاده سوادکوه با آزادراه تهران شما خنده دار ترین جوکی بود که شنیدم،بزن چکه ره...
نا شناس 29 اسفند 1391
خواهشا كل شرق استان را با چالوس بزرگ مقايسه نفرماييد چه برسد به سواد كوه ويا غيره//
نا شناس 30 اسفند 1391
مگه سوادکوه چشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/////خجالت بکشین با این طور حرف زدنتون نشون داداین فرهنگتون چه اندازست خودتون که هیچی نیستین مسافرا پولدار دیدین وه برتون داشته
کدام آزادراه ؟ 2 فروردين 1392
خدایا دردمون رو به کی بگیم. آخه برادر عزیز مشکل شما همینه که شنیدی و ندیدی. آخه افتتاح یک ششم طول یک جاده بعد از بیست و چند سال کجاش حسودی و غبطه داره؟ تبعیض اینی نیست که شما گفتی عزیز من. تبعیض اینه که جاده های هراز و فیروزکوه رو بی سر و صدا چهار بانده کنی و اون وقت برای جاده کندوان و این آزادراه با این همه بوق و کرنا هیچ کاری نکنی. از اون جاده های خطرناکم که گفتی فقط پیش خودتون نیست. بیا اینجا جاده عباس آباد کلاردشت و جاده کجور و دلیر و جواهرده و ییلاقات تنکابن و جاهای دیگه رو ببین میفهمی. این قطعه چهار آزادراه هم به جای این که از چالوس تا مرزن آباد افتتاح بشه از چالوس تا ورودی جاده کجور که پنج کیلومتر با مرزن آباد فاصله داره افتتاح میشه چون اون پنج کیلومتر خیلی کار داره. تازه همینی هم که میخواد افتتاح بشه بدون هیچ گونه زیرسازی و کار اصولی و فقط سرهم بندی شده. اسمشم گذاشتن بزرگراه در حالی که نهایتا فقط یه جاده چهاربانده هست. قطعه یک هم که کلا پنجاه درصد پیشرفت داشته و قطعات دو و سه هم که بعد از بیست و چند سال کلا دست نخورده هست. اما همین قطعه چهار هم که مثلا میخواد افتتاح بشه باز به درد میخوره. شما اگه یه بار تو تعطیلات شلوغ میومدی اینجا و مسیر بیست تا بیست و پنج کیلومتری چالوس تا مرزن آباد رو سه ساعت تو ترافیک میموندی اون وقت از این حرفا نمیزدی. البته همون طور که گفتم برای ساخت همین تیکه هم کیفیت رعایت نشده و فقط سر هم بندی شده و تازه پنج کیلومتر از همین قطعه چهار هم باقی مونده.
نا شناس 3 فروردين 1392
افتخار حضور گردشگران در مازندران چیست ؟؟ جز اینکه کمک به اقتصاد مازندران می کنه و باغث معرفی بهتر استان می شه و ما به اینکه مازندرانی هستیم می بالیم ...ولی آیا زیرساخت سازی خوبی صورت می گیره ... من به عنوان یه چالوسی و یه مازندرانی شاهد این ماجرا نیستم ، فارغ از مسئله ی شرقی و غربی که در استان مطرح است تا هر حرفی را به زبان می آوری با غربی بودن و بی مهری هم استانی ها روبرو می شوی .... پس مسئله ی این شهر و این منطقه کی بررسی می شود ..فقط در آمار های استان به عنوان ورودی استان مواجه می شویم نه در تسهیلات دهی استان .
نا شناس 4 فروردين 1392
خدا را شکر که قطعه چهرم آزاد زاه افتتاح شد .شما چرا ناراحتید؟سوادکوه را نمی شود با چالوس مقایسه کرد.چالوس شهرت جهانی دارد حتی تو همین مازندران کسی نمی داند سوادکوه کجاست اما اگر از یک شهروند آمریکایی یا اروپایی بپرسی دقیقا به شما می گوید چالوس کجاست .ضمنا تمام مراکز توریستی و جهانگردی مثل نمک ابرود در چالوس قرار دارد نه در سوادکوه .بیشترین مسافر از جاده چالوس رفت و آمد میکنند نه از جاده سوادکوه .پس شما نگران نباشید مسئولین حتما تشخیص دادند که جاده سوادکوه احتیاج به تعریض نارد .
نا شناس 4 فروردين 1392
ههههههههه به همین خیال باشین طبیعت بکر سوادکوه شرف داره به زباله دونی چالوس اه اه اه اه با اون ترافیک مسخرش که جز خستگی سفر چیز دیکه نداره به چی چالوس مینازی به اینکه آمریکا میشناسنتون نه جانم اون واسه این میشناسن که در رژیم سابق هر فسادی که میخواستن تو شهرتون میکردن ولی سوادکوه غیرت داشتن همچین اجازه ای نمیدادن پس باعث سربلندی که فاسدین اینجا راعه ندارن البته الان هم حال روزش بهتر نییست دارین کلفتی تهرانیارو میکننین زنده باد سوادکوه نمک آبرود خودتون علم کردین مال تنکابنه سوادکوه جوارم داره نگین انگشتری نمک آبرودتونه دریاچه شورمست داره ییلاق آلاشت داره با بهترین رصد خونه آرامشداره که شما تو خواب ببینین
نا شناس 5 فروردين 1392
سوادکوه کوره دهاتی است که به درد هیچ چیز نمی خورد.اولا تویی که نمی دانی نمک آبرود متعلق به کجاست پس ادعای با فرهنگ بودن نکن؟هر بچه دو ساله ای می داند نمک آبرود متعلق به چالوس هست ولی نمی دانم چرا تو نمی دانی جای تاسف دارد.ضمنا در نقشه شهی به عنوان سوادکوه نداریم آنچه در نقشه داریم آلاشت و ... هست.نمی دانم چرا چشم شما داره کور میشه آزادراه تهران - چالوس افتتاح شده ؟شما در این حسرت بمیرید که دولت جمهوری اسلامی به چالوس توجه خاصی داره .کور شود آنکه نتوان دید.
نا شناس 5 فروردين 1392
من سوادکوهی نیستم ولی از جاده سوادکوه تردد دارم فکر کنم زودتر از جاده چالوس آباد بشه تو که ادعا سواد داری آلاشت بخشی از سوادکوه نه شهر ازشما چالوسیا هیچ انتظاری نمیره یه رگتون رشتیه یه رگتون نوری که فرهنگ از هر دوتا دارذه میباره
چالوسی 4 فروردين 1392
من چالوسی هستم. دوستان خواهشا این بحثهای بی ارزش رو تموم کنید و به هم توهین نکنید. بالاخره هر منطقه ای برای خودش یه سری زیباییها و افتخاراتی داره. من برای سوادکوهیها احترام خاصی قائل هستم البته به جز نویسنده این مطلب که برای افتتاح سرجمع 20 کیلومتر جاده این همه شلوغ بازی در آورده. اونی که باید از تبعیض گلایه داشته باشه ما هستیم نه شما. ساخت جاده تهران شمال بیست سی سال طول کشیده و اینطوری که پیش میره تا بیست سال دیگه هم افتتاح نمیشه.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.457 seconds.